....خشونت ممنوع......
....خشونت ممنوع......

....خشونت ممنوع......

10 مورد از خشن ترین رهبران تاریخ....

رهبران زیادی در طول تاریخ بودند که شرایط معیشتی بدی برای مردم خود به وجود آوردند ، جنگ های زیادی به راه انداختند ، بیگناهان زیادی را در دوران فرمانروایی خود کشتند و ...

10 مورد از خشن ترین رهبران تاریخ عبارتند از :


 1. آدولف هیتلر : وی مهره اصلی به راه اندازی فاشیسم در اروپا بود. رهبر حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان هیتلر را به عنوان عامل اصلی آغاز جنگ جهانی دوم می شناسند که جان حداقل 14 میلیون انسان بی گناه را گرفت.

 


2. ژوزف استالین ؛ رهبر شوروی سابق بخش عمده قدرت خود را به دنبال کشتار گسترده مخالفان و شکنجه آنان به دست آورد. حتی اگر روستاییانی وجود داشتند که سوگند وفاداری به استالین را ادا  نمی کردند وی تمام روستا را به آتش می کشید ،‌جیره غذا و آب آنان را قطع می کرد تا آنان نیز مجبور به پیروی از او شوند . قحطی مصنوعی که توسط استالین در اوکراین ایجاد شد جان حداقل 10 میلیون اوکراینی را گرفت . استالین بین سال 1924 تا 1953 عامل مرگ 20 میلیون نفر شناخته شد. 

 


3. عیدی امین : دیکتاتور سابق اوگاندا بین سالهای 1971 تا 1979 با مردم کشورش چنان کرد که در تاریخ ثبت شد. تعداد اعدام ها و قتل های مخفی در زمان حکومت وی از شمار خارج شده است. وی به مردم قول داد زندانیان سیاسی را آزاد کند و خود را وقف آنان سازد. اما فقط یک هفته پس از به قدرت رسیدن «عیدی امین»‌ ،‌اوگاندا به یک منطقه نظامی تمام عیار تبدیل شد. دانشجویان ، اتباع خارجی ، وکلا ، هنرمندان ، رهبران مذهبی و خلاصه هیچ کس از جنایات وی در امان نبودند. 

 

4. پل پوت : رهبر کمونیست کامبوج گروه «خمرهای سرخ» با تفکری مائوسیستی را پایه گذاری کرد. روش حکومت وی به گونه ای بود که منجر به نسل کشی و قتل عام میلیون ها نفر شد. خمرهای سرخ برای اعتراف گیری از مظنونان حکومتی و یا مخالفان خود فقط روش های شکنجه را کارساز می دانستند. آنان سرانجام با حمله ارتش ویتنام سقوط کردند. 

5. بنیتو موسولینی : رهبر فاشیست ایتالیا طی جنگ جهانی دوم از استفاده ارتش علیه مردم خود در شهرهای ایتالیا ابایی نداشت. وی حتی از شکنجه زنان و کودکان هم دریغ نمی کرد و برای برپایی حکومت فاشیست در ایتالیا بیش از 10 هزار نفر را کشت . وی به کشورگشایی هم بسیار علاقه مند بود و جنگ هایی به لیبی و حبشه را سازمان دهی کرد که کشته های زیادی بر جای گذاشت.



6. صدام حسین :رئیس جمهور سابق و رهبر حزب بعث عراق بین سالهای 1979 تا 2003 بر این کشور حکومت دیکتاتوری داشت. زمانیکه منافع شخصی صدام حسین در میان بود وی به راحتی از جان مردم کشور خود نیز می گذشت . ترس و وحشتی که حکومت صدام حسین بر دل مردم انداخته بود باعث شد وی برای چند دهه در رأس قدرت جهانی بماند. وی برای حمله به مردم بی گناه حلبچه که قومیت کرد داشتند از سلاح شیمیایی استفاده کرد و بین 3200 تا 5000 نفر را کشت. بالغ بر 10 هزار نفر دیگر نیز دچار مجروحیت های مادام العمر شدند . وی آغازگر جنگ 8 ساله با ایران بود که در این تجاوز نظامی نیز صدها هزار نفر را به کشتن داد. 

 


7- معمر قزافی : وی دارای طولانی ترین دوران حکومت در لیبی بود. وی خود را شاه شاهان آفریقا می دانست و در سال 1995 بالغ بر 30 هزار پناهجوی فلسطینی را از لیبی اخراج کرد. قزافی تنها راه مقابله با مخالفان را اعدام آنان می دانست و زمانیکه مردم کشورش در سال 2011 علیه وی قیام کردند او نیز از سلاح های سنگین نظامی علیه مردم استفاده کرد. هزاران نفر لیبیایی در جریان سرنگونی حکومت قزافی جان خود را از دست دادند. 

8. فرانسیسکو فرانکو : دیکتاتور اسپانیا پس از جنگ داخلی در سال 1939 قدرت را در این کشور بدست گرفت. در مدت سی و سه سال حکومت دیکتاتوری فرانکو در اسپانیا مخالفان یا اعدام می شدند و یا تبعید. تعداد اعدام ها در زمان وی را 192 هزار و 648 نفر می دانند. 


9. اسلوبردان میلوشویچ : رئیس جمهور صربستان بین سالهای 1989 تا 1997 سپس در سالهای 1997 تا 2002 رئیس جمهور یوگوسلاوی لقب گرفت. وی به دلیل جنایاتی که در حق مردم کوزوو و آلبانی روا داشت در دادگاه لاهه متهم به جنایات جنگی شد. میلوشویچ قبل از آن که به سزای اعمالش برسد بر اثر بیماری قبلی درگذشت.

 

10. آگوستو پینوشه : دیکتاتور سابق شیلی به دنبال یک کودتای نظامی و پر از خونریزی در سال 1973 به قدرت رسید . در زمان حکومت وی در کنار اعدام ها و شکنجه های فراوان بیش از 3 هزار نفر مخالف سیاسی دولت کودتا نیز ناپدید شدند.

نظرات 5 + ارسال نظر
miss_love جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 13:49 http://grave4.honor.es

برایتان موفقیت توام با سر بلندی آرزومندم
شما هم به من سر بزنید واقعا دست گلتون درد نکنه،تشکرررررررررر
65188

تشکر چشم حتما...

زهرا جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 12:41 http://masoudzahraashegh.mihanblog.com

سلام خوبی پستت عالی بود

سلام بله خوبم شما خوبید...
ممنون

فاطمه سادات جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 12:24

خیلی عالیههههههههههههههه

ممنون

زهرا راد جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 12:15 http://www.zahra93.mihanblog.com

جالب بود عزیزم ممنون.
ماشالا معروفن نیاز به گفتن نیست در موردشون

ممنون از اینکه به وبم سر زدید

ثنا جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 12:06 http://lost76.blogfa.com

آپ خوبی بود اطلاعات عمومیون رف بالا :)))

خخخخ

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.