....خشونت ممنوع......
....خشونت ممنوع......

....خشونت ممنوع......

علت پرخاشگری کودکان چیست؟

علائم رفتارهای پرخاشگری در گروه‌های سنی مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است رفتار پرخاشگری در کودکان ۲ تا ۵ سال با گریه‌های شدید، زد و خورد با والدین و اطرافیان، پا کوبیدن و کوبیدن سر به دیوار و خود‌زنی همراه باشد.
روزنامه قانون: علائم رفتارهای پرخاشگری در گروه‌های سنی مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است رفتار پرخاشگری در کودکان ۲ تا ۵ سال با گریه‌های شدید، زد و خورد با والدین و اطرافیان، پا کوبیدن و کوبیدن سر به دیوار و خود‌زنی همراه باشد. در دوران مدرسه نیز عمده خشونت در مقابل همسالان بروز می‌کند. در این دوران، حجم گریه‌ها کاهش می‌یابد. در دوران بلوغ نیز عمدتا رفتارهای خشونت‌آمیز می‌تواند تبدیل به یک نوع افسردگی شود.
521673_540

ادامه مطلب ...

عوامل اصلی خشونت های خانوادگی چیست؟

عوامل اصلی خشونت های خانوادگی چیست؟


به گزارش شفقنا، سیدهادی معتمدی در گفت و گو با سلامت نیوز بیکاری، اعتیاد و فاصله سنی زیاد زوجین را از عوامل اصلی خشونت های خانوادگی دانست و اظهار داشت: «مشکلات مالی ناشی از بیکاری پدر خانواده و عدم آگاهی زوجه نسبت به حقوق قانونی خود می تواند خشونت های خانوادگی را افزایش دهد.»


 
ادامه مطلب ...

خشم

خشم و غضب، احساسی است که زبان انسان در بیشتر موارد جلوتر از عقل او حرکت می‌کند و یکی از خطرناک‌ترین حالات انسان است که در صورت رهاشدن خشم و غضب و کنترل نشدن ممکن است به فاجعه‌ای بینجامد که سر انسان را یا بالای دار می‌برد و یا عمری باعث سر افکندگی و شرمندگی خواهد شد.

خشم، کلمه‌ای است نام آشنا که این روزها بسیاری از مردم با این واژه آشنا هستند و در اطراف خودشان و یا در لحظات ناراحتی و غضب آن را حس کرده‌اند. غیظ به معنی شدت غضب و حالت برافروختگی و هیجان فوق العاده روحی است که بعد از مشاهده ناملایمات به انسان دست می‌دهد.

الگو بودن امام کاظم(ع ) در کظم غیظ



مردى از اولاد خلیفه دوم در مدینه مى‌زیست که امام کاظم(ع) را آزار مى‌داد و گاهى به ایشان با دشنام، توهین مى‌کرد؛ برخى از یاران امام کاظم(ع)، پیشنهاد مى‌کردند که او را تأدیب کنند؛ اما امام شدیداً ایشان را از این کار باز مى‌داشت.

روزی امام کاظم(ع) بر مرکب سوار شده و به مزرعه آن مرد رفتند و او را در مزرعه یافتند و چون کنار او رسیدند، از مرکب پیاده شدند و با گشاده‌رویى و بزرگوارى از او پرسیدند: چقدر براى این مزرعه خرج کرده‌اى؟ گفت: صد دینار. فرمود: چقدر امید سود دارى؟ گفت: غیب نمى‌دانم. فرمود: گفتم چقدر امیدوار هستى؟ گفت: امید ۲۰۰ دینار سود دارم. حضرت ۳۰۰ دینار به او مرحمت فرمودند و فرمودند زراعت هم از آن خودت، خدا به تو آنچه به آن امید دارى خواهد رسانید.

ادامه مطلب ...

احادیث درباره فرو بردن خشم (کظم غیظ)

حضرت محمد (ص) : خشم و غضب ایمان ( شخص ) را فاسد میکند هم چنانکه سرکه عسل را فاسد میکند.   اصول کافی جلد 3 باب الغضب حدیث 1

 
ادامه مطلب ...